St. Antonius Ziekenhuis verlengt contract met CAM

15 juni 2021

De samenwerking tussen het St. Antonius Ziekenhuis en CAM IT Solutions is met vijf jaar verlengd. In de komende periode zal de nieuwe CAMCUBE worden uitgerold. Daarbij wordt een platformmigratie naar VMware uitgevoerd. Tevens wordt er een mobile store geïmplementeerd.

Cindy Cusell, Teamhoofd Netwerk & Systeembeheer van het St. Antonius Ziekenhuis, licht de hernieuwde samenwerking toe. “Er waren twee goede redenen om voor nog eens vijf jaar in zee te gaan met CAM. Allereerst liep het bestaande contract af en stonden we voor de keuze om door te gaan, of opnieuw de markt op te gaan. De tweede reden is van meer technische aard. Langzaam maar zeker manoeuvreren we qua werkplek van onze on-premise omgeving naar een hybride omgeving. De nieuwe CAMCUBE biedt ons hierbij de benodigde flexibiliteit.”

Cindy Cusell

We zitten samen in de race!

Minimale impact

Een sterk argument tot verlenging was de minimale impact die dit zal hebben op de business. “Een eventuele overstap naar een nieuwe leverancier zou erg veel resources vergen en voor onnodig veel onrust zorgen”, vertelt Cusell. “Bovendien hebben wij al een strategisch partnership met KPN Healthcare, waarvan CAM nu deel uitmaakt. Uiteraard speelt ook mee dat wij erg tevreden zijn met ons partnership met CAM en het betrokken delivery team. Vanuit deze optiek lag het niet voor de hand om te kiezen voor een volledig nieuwe omgeving.”

Toekomstvast

Met de nieuwe CAMCUBE is het St. Antonius Ziekenhuis klaar voor toekomst. De vaste VDI-omgeving blijft behouden, maar het platform migreert naar de technologie van VMware. Daarnaast wordt een mobile store geïmplementeerd, eveneens op basis van VMware. Cusell vertelt over de verwachting dat steeds meer werkplekgebruik van vast naar mobiel over zal gaan. “Met de nieuwe CAMCUBE op VMware-technologie hebben we een toekomstvast concept. Met name de verkregen flexibiliteit is essentieel. We zijn al gestart met de implementatie van de eerste Use Case voor de mobile store, die we rond juli of augustus hopen aan te kunnen bieden. Daarna loopt de omzetting stap voor stap door. Na de zomer starten we met de platformmigratie. Dat is voor onze beheerders een behoorlijk ingrijpende operatie, maar de eindgebruikers zullen daar weinig van merken. Van de mobile store zullen ze vooral merken dat er steeds meer functionaliteit beschikbaar komt. Dus daar gaan ze heel veel profijt van hebben.”

Gezamenlijk

Cusell benadrukt het belang dat ‘de winkel’ tijdens de migratie volledig openblijft. “Met name in deze tijden van extreem hoge werkdruk binnen de zorg kunnen we ons geen enkele verstoring veroorloven. Dat is een groot voordeel van deze verlenging met CAM. We werken al vijf jaar goed samen met een vast klein team van CAM. Zij kennen onze omgeving heel goed en zijn echt betrokken bij onze organisatie. Dat versterkt het gevoel van partnership en dat je samen in de race zit. Ook wanneer er problemen zijn – iets dat onvermijdelijk is bij een complexe omgeving – profiteren we van de korte communicatielijnen en hun kennis van onze omgeving. We voelen ons gezamenlijk verantwoordelijk voor de dienstverlening!”